درخواست فرم مشاوره
هزینه زندگی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان

اگر شما قصد مهاجرت به مجارستان را دارید باید به خوبی در مورد هزینه زندگی در مجارستان، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بین بسیاری از کشورهای اروپایی باید به خوبی بدانید که هزینه زندگی در کشور مجارستان به صرفه تر و مناسب تر است.

هزینه های پرداختی در کشور مجارستان، در بخش های متنوع خلاصه می شود. بنابراین هر بخش را به صورت جداگانه در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

 

هزینه های زندگی در مجارستان

 

در مورد هزینه زندگی در مجارستان از نظر اجاره منزل یا خوابگاه، خوراک، حمل و نقل و .... اطلاعات دقیقی که برای شما آماده کرده ایم عبارت است از :

  1. هزینه خوابگاه در مجارستان
  2. اجاره خانه در مجارستان
  3. هزینه اینترنت
  4. هزینه های خوراک و سوپر مارکت
  5. هزینه حمل و نقل در مجارستان

 

شرایط زندگی در مجارستان

 

خوابگاه در مجارستان

 

یکی از مهم ترین بخش های هزینه زندگی در مجارستان هزینه مسکن است.

هنگام مراجعه به سفارت باید محل اقامت خود را مشخص کرده باشید. به همین دلیل لازم است که قبل از درخواست ویزا محل اقامتتان را مشخص کنید.

طبیعتا اگر شما بخواهید در خوابگاه در خوابگاه اقامت داشته باشید از نظر اقتصادی برایتان به صرفه است. البته هزینه خوابگاه ها در شهرهای مختلف مجارستان با یکدیگر متفاوت است.

مسئله مهم این است که با اقامت در خوابگاه نیاز نیست هزینه های اضافی بابت شارژ ساختمان و... را بپردازید. این در حالی است که اگر شما خانه اجاره کنید باید ماهیانه مبلغی را به عنوان Utilities بپردازید که این مبلغ بستگی به مصرف آب، برق و گاز شما دارد. 

 

شما می توانید اتاق های تک نفره و تا 4 یا 5 نفره را در خوابگاه برای مدت شش ماه اجاره کنید. خوابگاه های اتاق های چهار نفره یا پنج نفره آشپزخانه و سرویس حمام دستشویی همگانی دارند. برای اتاق های 5 نفره و دو نفره هزینه کمتری پرداخت می کنید که به صرفه تر می باشد. ولی اتاق یک نفره در خوابگاه گران تر است که در بیرون هم با این قیمت می توانید مسکن پیدا کنید.

اما باید بدانید خوابگاه ها مبلغی را به عنوان دپوزیت از شما دریافت می کنند. دپوزیت مبلغی است که به عنوان تضمین از شما دریافت می کنند و در پایان اقامت کل مبلغ به شما بازگردانده می شود. این مبلغ در خوابگاه های مختلف متفاوت است.

 

خوابگاه ceo مجارستان

اجاره اتاق دو تخته: ماهیانه 250 یورو

اجاره اتاق یک تخته پرایوت: ماهیانه 400 یورو

دپوزیت برای دو ماه: 750 یورو

 

خوابگاه nova در مجارستان

اجاره اتاق سه تخته: ماهیانه 260 یورو

اجاره اتاق دو تخته: ماهیانه 320 یورو

دپوزیت برای دو ماه: 750 یورو

 

اجاره خانه در مجارستان

 

اجاره خانه یکی از عمده ترین هزینه های زندگی در مجارستان میباشد.

اجاره خانه در مجارستان به این صورت است که شما می توانید از یک اتاق در یک خانه تا یک استودیو یا گالری و خانه های چند خوابه را اجاره کنید.

هزینه اجاره خانه در مجارستان بستگی به محل سکونت متفاوت خواهد بود.

شما می توانید از سایت های زیادی برای اجاره خانه استفاده کنید ازجمله این سایت ها می توان به facebook و ingatland اشاره کرد که در این سایت ها شما می توانید تصاویر خانه ها را ببینید و بعد از انتخاب خانه مد نظرتان با صاحبخانه ارتباط گرفته و مراحل بعدی اجاره را انجام دهید.

 

اجاره خانه در مجارستان بصورت یکساله و دپوزیت دو ماه را دریافت می کنند. در برخی مواقع ممکن است با شما قرارداد شش ماهه هم ببندند که در این صورت یک ماه دپوزیت از شما دریافت می شود.

صاحبخانه های مجارستانی اهمیت زیادی برای این مسئله قائل هستند که شما بتوانید اجاره خانه را به موقع و حتی گاها چند ماه را پیشاپیش پرداخت کنید. بنابراین بهتر است هنگام عقد قرارداد درمورد تخفیف صحبتی نکنید.

 

به جز این موارد شما می توانید حتی یک تخت از یک اتاق را اجاره کنید که هزینه های آن نسبت به خوابگاه هم مناسب تر خواهد بود.

خانه های اجاره ای در مجارستان مبله بوده و شامل تخت، یخچال، لباسشویی، میز و صندلی و... هستند.

 

حداقل هزینه اجاره خانه در مجارستان به این صورت است:

هزینه اجاره یک تخت از یک اتاق: ماهیانه از 150-200 یورو

هزینه اجاره یک اتاق از یک خانه: ماهیانه از 300 یورو

هزینه اجاره استودیو یا گالری: ماهیانه از 450 یورو

هزینه اجاره خانه یک خوابه: ماهیانه 800 یورو

 

هزینه زندگی در مجارستان - اب برق و گاز

 

در سال های اخیر به دنبال جنگ اوکراین قیمت سوخت در مجارستان افزایش زیادی پیدا کرد و به همین دلیل مصرف گاز به میزان زیادی کاهش پیدا کرده و در اکثر خانه بخاری و گاز برقی گذاشته اند.

در این موارد صاحبخانه یک مبلغ مشخصی را به عنوان هزینه آب و برق و گاز از شما دریافت می کند که این مبلغ معمولا بر اساس میزان مصرف شما تعیین می شود.

هزینه آب و برق و گاز برای زندگی در مجارستان متفاوت می باشد. در واقع باید بدانید که این هزینه ها مانند کشور ایران نیست.

فرد ماه به ماه برای پرداخت این قبوض اقدام نمی کند. در برخی از مواقع صاحبخانه این مبالغ را با اداره گاز و برق بسته است. به طور معمول این مبلغ سالیانه روی یک مبلغ متوسط بسته می شود.

یعنی یک مبلغ را در نظر می گیرند و آن را مشخص می نمایند. این مبلغ تا 50 یورو بسته می شود.

آخر سال اگر مصرف بیشتر باشد باید ادامه هزینه پرداخت شود. در صورتی که مصرف کمتر باشد مابقی پول برگشت می خورد.

مستاجر می تواند از صاحبخانه درخواست کند که هزینه های مربوط به آب و برق و گاز را خودش پرداخت کند.

 

اجاره خانه در مجارستان

 

هزینه زندگی در مجارستان - اینترنت

 

هزینه زندگی در مجارستان از نظر اینترنت، باید بدانید که هزینه های با یکدیگر فرق می کند. هزینه اینترنت خانگی بستگی به شرکتی دارد که در آن منطقه است.

 

اینترنت خانه ها معمولا وایفای با حجم نامحدود است که شما هزینه آن را با utilities پرداخت می کنید.

 

پکیج های اینترنت سیمکارت نیز با یکدیگر فرق می کنند و هزینه آنها هم با یکدیگر متفاوت است. این بسته ها از 5 گیگ یک ماهه حدود 8 یورو شروع می شود. به عنوان مثال پکیج های شرکت vodafone برای سیمکارت اعتباری به شرح زیر است:

بسته یک ماهه 20 گیگ: 4990 فورینت

بسته یک ماهه 5 گیگ: 2590 فورینت

 

هزینه های زندگی در مجارستان - خوراک

 

در مورد هزینه های زندگی در مجارستان که مربوط به خوراک است قیمت ها متفاوت می باشد. به عنوان مثال شما برای صرف یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت حدود ۷ یورو باید پرداخت کنید.

برای نوشیدن یک کاپوچینو حدود دو یورو نیاز است که پرداخت نمایید. اگر بخواهید یک وعده غذایی در مک دونالد را میل کنید باید حداقل حدود 4 یورو پرداخت نمایید.

هزینه یک برش پیتزا حدودا سه یورو است. برای خرید یک عدد شیرینی حدودا یک یورو تا سه یورو نیاز است.

 

هزینه های زندگی در مجارستان - سوپر مارکت

 

هزینه های مربوط به سوپرمارکت و زندگی در مجارستان بستگی به نوع خریدی دارد که شما انجام می دهید.

در مجارستان فروشگاه هایی وجود دارند که شما می توانید خریدهای خود را به قیمت مناسب از این فروشگاه ها انجام دهید. از جمله این فروشگاه ها می توان به spar و lidl اشاره کرد که شعبه های زیادی در سراسر مجارستان دارند و شما می توانید تمام مایحتاج روزانه خود را در این فروشگاه ها با قیمت مناسب پیدا کنید. در جدول زیر برخی هزینه های اقلام سوپر مارکتی را برای شما آورده ایم:

 

اجناس

حداقل قیمت (به فورینت)

یک عدد نان تست

از 400 فورینت به بالا

شیر

350 فورینت

تخم مرغ

700 فورینت

گوجه (یک کیلو)

1500 فورینت

یک کیلو سیب زمینی

500 فورینت

نیم کیلو گوشت چرخ کرده

1000 فورینت

یک کیلو مرغ

1000 فورینت

آب معدنی

400 فورینت

روغن

1000 فورینت

تن ماهی

600 ماهی

نوشابه

700 فورینت

 

 

هزینه حمل و نقل در مجارستان

 

مجارستان یکی از پنج کشور برتر دنیا در زمینه حمل و نقل عمومی است که وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس، مترو و... به موقع شما را به هر نقطه ای که بخواهید می رسانند.

هزینه های مربوط به حمل و نقل در کشور مجارستان بر اساس نوع وسیله ای که استفاده می کنید متفاوت می باشد.

هزینه زندگی در مجارستان از نظر حمل و نقل مناسب و به صرفه است. شما برای خرید بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی حدود یک یورو پرداخت می کنید. برای کرایه تاکسی هزینه دو یورو را باید پرداخت نمایید.

 البته دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می توانند یک بلیط یک ماهه نامحدود دریافت کنند که قیمت آن 3500 فورینت است که باعث میشو هزینه زندگی در مجارستان کمتر شود.

قیمت این بلیط برای سایر افراد 10000 فورینت است.

تاکسی تا یک کیلومتر از شما یک یورو دریافت می‌ کند. بلیط ماهانه حمل و نقل عمومی حدود ۳۲ یورو می شود. هزینه های زندگی در کشور مجارستان نسبت به دیگر کشورها از نظر حمل و نقل بسیار مناسب و به صرفه می باشد.

 

هزینه های پوشاک در مجارستان

 

هزینه های پوشاک به در کشور مجارستان از نظر برند پوشاک و همچنین نوع پوشاک با یکدیگر فرق می ‌کند. جهت خرید یک جفت کفش مردانه رسمی باید ۹۲ یورو پرداخت نمایید. همچنین برای خرید یک جفت کفش نایک باید ۷۸ یورو پرداخت نمایید. یک دست لباس تابستانی با قیمت 30 یورو به فروش می‌ رسد.

شلوار جین هزینه خریداری اش حدود 68 یورو می باشد. بر همین اساس شما باید نوع پوشاک را از نظر برند و جنس بررسی کنید و سپس هزینه ‌های مربوط به خرید پوشاک را پرداخت نمایید.

 

 

جمع بندی

 

به طور کلی باید به خوبی بدانید که هزینه زندگی در مجارستان از تمامی جهات مناسب و به صرفه است. این هزینه ها بستگی به تعداد شما و شیوه زندگی شما دارد ولی به صورت معمول هزینه زندگی در مجارستان برای یک دانشجو با زندگی در خوابگاه بین 500 تا 700 یورو در ماه محاسبه می شود. واحد پول در این کشور فورینت است ولی شما مقدار آن را می توانید در 365 تقسیم کنید تا هزینه ها را به یورو محاسبه نمایید

فرم مشاوره مهاجرتی بیاند یونیورسال

فرم مشاوره تخصصی مهاجرت

برای گرفتن مشاوره رایگان تنها کافیست اسم و شماره واتساپ خود را وارد کنید
همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

اخرین مقالات


دانشگاه های مجارستان

دانشگاه های مجارستان


برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان نیاز به اطلاعات زیادی دارید. ما در این نوشته سعی کرده ایم این اطلاعات را به خوبی به شما منتقل کنیم.

اطلاعات بیشتر

مرز مجارستان

مرز مجارستان


مرز مجارستان با 7 کشور اسلواکی، اتریش، اسلوونی، صربستان، رومانی، اوکراین و کروواسی مشترک است.

اطلاعات بیشتر

تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان


تحصیل پزشکی در مجارستان یکی از راه های مناسب برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در یک کشور اروپایی با هزینه های کم را دارند.

اطلاعات بیشتر

کار کانادا

کار کانادا


همه چیز در مورد کار کانادا را در این مطلب توضیح می دهیم تا شما با آگاهی بیشتری برای اقامت کانادا اقدام کنید.

اطلاعات بیشتر

LMIA چیست؟ (شرایط و پیدا کردن کار در کانادا)

LMIA چیست؟ (شرایط و پیدا کردن کار در کانادا)


LMIA به معنی ارزیابی اثرگذاری بر بازار کانادا است. کارفرمایان که این مجوز را دریافت میکنند میتوانند نیروی کار خارجی را استخدام کنند.

اطلاعات بیشتر