درخواست فرم مشاوره
تحصیل فرزند در مجارستان

تحصیل فرزند در مجارستان

مجارستان در قلب اروپا واقع شده و یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. بنابراین تحصیل در مجارستان می تواند یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت فرزندان همچنین خانواده آن ها باشد.

به این ترتیب فرزندان می توانند با دریافت ویزای تحصیلی به مجارستان مهاجرت کنند و والدین آن ها نیز با دریافت ویزای همراه می توانند در مدت زمان تحصیل فرزندانشان در مجارستان اقامت داشته باشند.

در ادامه این مطلب تمام شرایط تحصیل فرزندان در مجارستان و شرایط مهاجرت والدین از این طریق را بررسی خواهیم کرد.

مجارستان در قلب اروپا واقع شده و یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. بنابراین تحصیل در مجارستان می تواند یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت فرزندان همچنین خانواده آن ها باشد.

به این ترتیب فرزندان می توانند با دریافت ویزای تحصیلی به مجارستان مهاجرت کنند و والدین آن ها نیز با دریافت ویزای همراه می توانند در مدت زمان تحصیل فرزندانشان در مجارستان اقامت داشته باشند.

در ادامه این مطلب تمام شرایط تحصیل فرزندان در مجارستان و شرایط مهاجرت والدین از این طریق را بررسی خواهیم کرد.

 

مهاجرت از طریق تحصیل فرزند در مجارستان

 

یکی از بهترین، آسان ترین و مقرون به صرفه ترین روش های مهاجرتی برای خانواده هایی که فرزند محصل دارند، مهاجرت از طریق تحصیل فرزندان است.

در این روش خانواده هایی که فرزند زیر 18 سال دارند، می توانند با فراهم کردن امکان تحصیل فرزندشان در مجارستان برای سایر اعضای خانواده نیز اقامت بگیرند.

این روش درواقع یکی از آسان ترین راه های مهاجرتی است، اما شرایطی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  1. اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی خانواده و هزینه تحصیل فرزندان
  2. محدوده سنی فرزندان بین 6 تا 18 سال
  3. دریافت پذیرش از مدارس مجارستان
  4. دریافت ویزای همراه برای والدین

 

تحصیل فرزند در مدارس مجارستان

 

تحصیل در مدارس مجارستان

 

سالیانه دانشجویان و دانش آموزان بسیاری جهت تحصیل در مجارستان به این کشور مهاجرت می کنند. نظام آموزشی مجارستان و تحصیل در مدارس مجارستان تقریبا مشابه سیستم آموزشی در مابقی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

 

انواع مدارس مجارستان

مدارس مجارستان به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. علاوه بر این ها دو مدرسه ایرانی هم برای تحصیل اتباع ایرانی ساکن مجارستان در شهر بوداپست مجارستان واقع شده‌ است.

 

تحصیل در مدارس دولتی مجارستان

تحصیل فرزندان در مدارس دولتی مجارستان رایگان است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که فرزند زیر ۱۸ سال شما بدون داشتن قیم نمی‌تواند برای مدارس مجارستان اقدام کند. از این رو، باید یکی از والدین یا هردو و یا حتی شخصی در مجارستان قیومت وی را بپذیرد.

زبان اول در این مدارس زبان مجاری و زبان دوم زبان انگلیسی است. البته زبان دوم تعداد محدودی از مدارس دولتی مجارستان، آلمانی است.

 

تحصیل در مدارس خصوصی مجارستان

بیشتر مدارس خصوصی مجارستان در بوداپست واقع شده‌اند. مدارس خصوصی برنامه درسی خاص و رویکردهای یادگیری مدرن را مجاز می‌دانند و قوانین و مقرراتشان با مدارس دولتی متفاوت است. با این حال، هزینه‌های تحصیل در مدارس خصوصی بیشتر است.

برخی از مدارس خصوصی مجارستان، بین المللی بوده و امکان تحصیل برای دانش‌آموزان غیربومی و خارجی را فراهم کرده‌اند.

مدارس بین المللی بوداپست در مقایسه با استانداردهای بین المللی از نظر اندازه، کوچک یا متوسط محسوب می شوند.

حضور معلمان بومی انگلیسی زبان و معلمان غیر بومی از کشورهای انگلیس، کانادا، استرالیا و... از ویژگی های استاندارد مدارس بین المللی بوداپست هستند.

البته زبان های مجاری و آلمانی نیز در تمام این مدارس ارائه می شود. فعالیت های فوق برنامه نیز از ویژگی های مدارس بین المللی است. از امکانات این مدارس می توان به فضاهای اختصاصی مانند زمین های ورزشی، تئاتر و...، تغذیه و میان وعده و... اشاره کرد.

 

از جمله مدارس مشهور بین‌المللی که در شهر بوداپست مجارستان واقع شده‌اند، می‌توان به سه مدرسه زیر اشاره کرد:

  1. مدرسه بین المللی آمریکایی در بوداپست
  2. مدرسه بین المللی انگلیسی در بوداپست
  3. مدرسه بین المللی BME مجارستان

 

مزایای تحصیل فرزند در مجارستان

  1. امکان اخذ اقامت دائم
  2. تقویت زبان انگلیسی
  3. امکان اخذ ویزای کاری والدین
  4. امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی

 

تحصیل در مدارس مجارستان

 

پروسه مهاجرت از طریق تحصیل فرزند در مجارستان

 

همانطور که پیش از این هم گفتیم مهاجرت از طریق تحصیل فرزندان یکی از روش های آسان برای مهاجرت است. در این روش ابتدا شما باید مدرسه محل تحصیل فرزندتان را انتخاب کنید. بعد از آن باید مصاحبه ای را پشت سر بگذارید و درصورت پذیرفته شدن در این مصاحبه مراحل ثبت نام در مدرسه توسط موسسه بیاند یونیورسال انجام خواهد شد.

 

مدارک لازم برای تحصیل فرزند در مجارستان

  1. اگر کودک با یکی از والدین سفر می کند باید نامه رسمی اجازه از والدین دیگر به ترجمه انگلیسی صادر شود. در صورت عدم حضور یکی از والدین (طلاق ، فوت و...) باید گواهی تأیید دفتر اسناد رسمی ارائه شود و اگر ارائه این گواهی غیرممکن است باید سند رسمی مربوطه ارائه شود. کلیه اسناد باید با ترجمه تأیید شده رسمی به زبان انگلیسی ارائه شوند. علاوه بر این ، کپی گذرنامه والدین باید همراه با نامه رسمی مجاز ارائه شود.
  2. آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات 2 سال آخر تحصیل
  3. شناسنامه کودک
  4. عکس پاسپورتی
  5. گواهی تمکن مالی
  6. کپی اسناد زیر لازم است:
  7. گذرنامه با اعتبار حداقل 3 ماه و در صورت وجود، کپی از تمام ویزاهای شینگن دریافت شده در 3 سال گذشته.
  8. تاییدیه پذیرش مدرسه
  9. رزرویشن بلیط پرواز
  10. کپی شناسنامه با ترجمه رسمی تایید شده به زبان انگلیسی.
  11. کپی شناسنامه والدین یا سرپرست رسمی کودک
  12. فرزندان زیر 18 سال برای تحصیل در مدارس خارجی و بین المللی نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند.

 

برای کسب اطلاعات درباره مدارک مهاجرت میتوانید مقاله مرتبط به ان را مشاهده کنید

شرایط مهاجرت خانواده از طریق تحصیل فرزند به مجارستان

 

افرادی که از طریق تحصیل فرزندانشان به مجارستان مهاجرت می کنند می توانند ویزای خود را تا زمانی که فرزندشان در مدارس این کشور مشغول به تحصیل است تمدید کنند.

اعضای خانواده در ابتدا ویزای الحاق خانواده یا Family reunification visa  دریافت می کنند که با داشتن این ویزا 24 ساعت در هفته یا 96 ساعت در ماه اجازه کار خواهند داشت، اما اگر بتوانند کار تمام وقت پیدا کنند می توانند ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

همچنین برخی از والدین قصد دارند بعد از مهاجرت در مجارستان شرکت تاسیس کنند. این افراد هم می توانند ویزای خود را به ویزیا کار تبدیل کنند.

درواقع هیچ محددیتی برای تدیل ویزای والدین وجود ندارد و حتی می توانند ویزای خود را به ویزای دانشجویی تبدیل کرده و در مجارستان به تحصیل بپردازند.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا تمام اطلاعات مربوط به مهاجرت از طریق تحصیل فرزند در مجارستان را در اختیار شما قرر دهیم. اگر شما هم فرزند زیر 18 سال دارید و قصد مهاجرت یه خارج از کشور را دارید می توانید از طریق موسسه بیاند یونیورسال برای مهاجرت آسان به مجارستان اقدام کنید.

همچنین درصورت تمایل می توانید فرم ارائه شده در این صفحه را پر کرده تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و اقدامات لازم انجام شود.

 

 

فرم مشاوره مهاجرتی بیاند یونیورسال

فرم مشاوره تخصصی مهاجرت

برای گرفتن مشاوره رایگان تنها کافیست اسم و شماره واتساپ خود را وارد کنید
همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

اخرین مقالات


دانشگاه های مجارستان

دانشگاه های مجارستان


برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان نیاز به اطلاعات زیادی دارید. ما در این نوشته سعی کرده ایم این اطلاعات را به خوبی به شما منتقل کنیم.

اطلاعات بیشتر

مرز مجارستان

مرز مجارستان


مرز مجارستان با 7 کشور اسلواکی، اتریش، اسلوونی، صربستان، رومانی، اوکراین و کروواسی مشترک است.

اطلاعات بیشتر

تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان


تحصیل پزشکی در مجارستان یکی از راه های مناسب برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در یک کشور اروپایی با هزینه های کم را دارند.

اطلاعات بیشتر

کار کانادا

کار کانادا


همه چیز در مورد کار کانادا را در این مطلب توضیح می دهیم تا شما با آگاهی بیشتری برای اقامت کانادا اقدام کنید.

اطلاعات بیشتر

LMIA چیست؟ (شرایط و پیدا کردن کار در کانادا)

LMIA چیست؟ (شرایط و پیدا کردن کار در کانادا)


LMIA به معنی ارزیابی اثرگذاری بر بازار کانادا است. کارفرمایان که این مجوز را دریافت میکنند میتوانند نیروی کار خارجی را استخدام کنند.

اطلاعات بیشتر