درخواست فرم مشاوره
مهاجرت به مجارستان 2023

مهاجرت به مجارستان 2023

مجارستان یکی از کشورهای اروپایی است که هزینه های زندگی در آن بسیار مناسب بوده و به همین دلیل مهاجرت به مجارستان متقاضیان بسیاری دارد.

مجارستان عضو اتحادیه اروپا و شینگن است؛ بنابراین با اخذ ویزای مجارستان می توانید به راحتی و بدون نیاز به ویزا به بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنید و حتی مشغول به کار و تحصیل شوید.

مهاجرت به مجارستان شرایط و روش های مختلفی دارد که در ادامه این مطلب به شرح هر یک از این روش ها می پردازیم. برای اطلاع از شرایط کامل مهاجرت به مجارستان تا پایان با این مطلب همراه باشید.

 

انچه در این مقاله می خوانید

  1. روش های مهاجرت
  2. مهاجرت از روش تحصیل
  3. مهاجرت کاری
  4. سرمایه گذاری در مجارستان
  5. مهاجرت از طریق تولد فرزند
  6. مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج
  7. هزینه های زندگی در مجارستان

 

شرایط مهاجرت به مجارستان

 

کشور مجارستان یکی از کشورهایی می باشد که در اروپای مرکزی قرار گرفته است. این کشور از شمال با اسلواکی، از شرق با رومانی، از غرب با اوکراین و از جنوب با صربستان همسایه است. موقعیت جغرافیایی بی ‌نظیر مجارستان موجب شده که بسیاری از افراد برای مهاجرت به کشور مجارستان اقدام نمایند.

افرادی که قصد مهاجرت به مجارستان را دارند باید با توجه به هدف خود و روشی که برای مهاجرت انتخاب می کنند، دارای شرایطی باشند تا بتوانند ویزای این کشور را دریافت کنند.

هر یک از روش های مهاجرت شرایط خاص خود را دارد، اما از شرایط عمومی مهاجرت به مجارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرایط سنی حداقل 18 سال
  • برخورداری از سلامت کامل جسمی
  • عدم سابقه کیفری

 

افراد با فراهم کردن شرایط و اخذ ویزای مجارستان اجازه اقامت موقت در این کشور را دارند که بعد از چند سال زندگی و کار در این کشور و پرداخت مالیات می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

 

کشور مجارستان

 

روش های مهاجرت به مجارستان

 

مهاجرت به مجارستان از راه های متفاوتی امکان پذیر است. البته باید به این نکته توجه کنید که همه این روش ها منجر به اخذ اقامت دائم مجارستان نمی شوند.

شما می توانید با توجه به شرایط و هدف خود از مهاجرت یکی از این روش ها را انتخاب کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه به معرفی روش های مهاجرت به کشور مجارستان می پردازیم.

 

  • مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل

 

تحصیل در مجارستان یکی از متداول ترین راه های مهاجرت به این کشور است. از آنجایی که هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر است، مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل متقاضیان بسیاری دارد.

تحصیل در این کشور محدودیت سنی نداشته و شما می توانید در هر مقطع تحصیلی برای مهاجرت به مجارستان اقدام کنید. نکته ای که باید بدانید این است که مهاجرت به کشور مجارستان از طریق تحصیل از طریق اخذ پذیرش یکی از دانشگاه‌ ها و کالج های این کشور انجام می‌ شود.

برخی از دانشگاه ها و برخی رشته ها آزمون ورودی داشته و شما باید حتما در این آزمون ها قبول شوید تا بتوانید به تحصیل بپردازید. تحصیل در مجارستان نیاز به مدرک زبان نداشته و شما می توانید دوره های زبان را در کالج های این کشور بگذرانید.

دانشگاه های مجارستان از نظر رتبه بین المللی جایگاه مناسبی دارند و کلاس ها در دو ترم پاییز و بهار تشکیل میشود. رشته های پزشکی، دندانپزشکی، هنر و دوره زبان مجارستان از محبوب ترین رشته های تحصیلی در بین دانشجویان بومی و بین المللی به شمار می روند.

لازم است بدانید که تحصیل در مجارستان به طور مستقیم منجر به اخذ اقامت دائم نمی شود. شما می توانید بعد از اتمام تحصیلاتتان در مجارستان مشغول به کار شوید و ویزای خود را به ویزای کاری تغییر داده و بعد از چند سال کار و پرداخت مالیات برای اخذ اقامت دائم درخواست دهید.

 

شما می توانید برای آگاهی از شرایط کامل تحصیل در مجارستان مقاله مربوط به این موضوع را مطالعه کنید.

 

  • مهاجرت به مجارستان از طریق کار

 

مهاجرت به کشور مجارستان از طریق کار نیز یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور است. در این روش فرد متقاضی باید رزومه مناسبی داشته باشد تا بتواند از سوی کارفرما دعوت به کار شود.

طول این پروسه حدودا 6 ماه میباشد و کارفرما باید افیسر را متقاعد کند که نیرو کار متخصص در مجارستان موجود نیست.

به همین دلیل سابقه کار در حوزه مشخص شده، مدارک دانشگاهی در مدارج گوناگون، تسلط به زبان انگلیسی و مجاری از دیگر شرایط لازم برای دریافت پیشنهاد کار در کشور مجارستان است.

 

  • مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

 

سرمایه‌گذاری یکی دیگر از روش های مهاجرت به مجارستان است که به عنوان بهترین روش جهت اقامت در مجارستان شناخته می شود. این کشور رشد اقتصادی بسیار بالایی داشته و به همین دلیل از شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

سرمایه گذاری در مجارستان از راه مختلفی امکان پذیر است. برخی از راه های سرمایه گذاری در این کشور عبارتند از ثبت شرکت، خرید ملک و خرید اوراق قرضه دولتی.

 

  • مهاجرت به مجارستان از طریق تولد

 

سیستم تابعیت این کشور بر اساس اصل خون است. به این معنی که کودکی در این کشور به دنیا بیاید تابعیت مجارستان را دریافت نمی‌ کند، مگر اینکه پدر و مادر کودک تابع کشور مجارستان باشند.

بر همین اساس برای اتباع خارجی امکان دریافت تابعیت مجارستان از طریق تولد فرزند وجود ندارد.

 

  • مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

 

اگر شما با فردی که تبعه مجارستان باشد ازدواج کنید، می توانید اقامت و شهروندی مجارستان را دریافت کنید. کسانی که قصد مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج را دارند باید ثابت نماید که ازدواج آنها واقعی است. برای اثبات این امر باید مدارک همسر را ارئه دهید.

یکی از مهمترین مدارک برای اثبات واقعی بودن ازدواج، نشان دادن مدارک مالی فرد تابع مجارستان است. در واقع باید ثابت شود که این فرد شغل مناسبی برای تامین هزینه خانواده را دارد. بعد از گذشت 10 سال از زندگی مشترک می توانید برای اخذ شهروندی مجارستان اقدام کنید.

 

شرایط مهاجرت به مجارستان

 

مهاجرت به مجارستان و هزینه های زندگی در مجارستان

 

کشور مجارستان به عنوان یکی از ارزان ترین کشورهایی اروپایی شناخته می شود. دانشگاه هایی که در این کشور قرار گرفته اند شهریه کمی دارند.

همین امر یکی از مهم ترین دلایل دانشجویان برای مهاجرت به کشور مجارستان است. هزینه های مناسب زندگی و تحصیل در این کشور موجب شده که افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند.

به طور کلی زندگی در مجارستان ماهانه 700 تا 1000 یورو هزینه خواهد داشت.

فرم مشاوره مهاجرتی بیاند یونیورسال

فرم مشاوره تخصصی مهاجرت

برای گرفتن مشاوره رایگان تنها کافیست اسم و شماره واتساپ خود را وارد کنید
همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

اخرین مقالات


دانشگاه های مجارستان

دانشگاه های مجارستان


برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان نیاز به اطلاعات زیادی دارید. ما در این نوشته سعی کرده ایم این اطلاعات را به خوبی به شما منتقل کنیم.

اطلاعات بیشتر

مرز مجارستان

مرز مجارستان


مرز مجارستان با 7 کشور اسلواکی، اتریش، اسلوونی، صربستان، رومانی، اوکراین و کروواسی مشترک است.

اطلاعات بیشتر

تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان


تحصیل پزشکی در مجارستان یکی از راه های مناسب برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در یک کشور اروپایی با هزینه های کم را دارند.

اطلاعات بیشتر

کار کانادا

کار کانادا


همه چیز در مورد کار کانادا را در این مطلب توضیح می دهیم تا شما با آگاهی بیشتری برای اقامت کانادا اقدام کنید.

اطلاعات بیشتر

LMIA چیست؟ (شرایط و پیدا کردن کار در کانادا)

LMIA چیست؟ (شرایط و پیدا کردن کار در کانادا)


LMIA به معنی ارزیابی اثرگذاری بر بازار کانادا است. کارفرمایان که این مجوز را دریافت میکنند میتوانند نیروی کار خارجی را استخدام کنند.

اطلاعات بیشتر