درخواست فرم مشاوره
هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی در هلند

می دانید که هزینه زندگی در هلند برای دانشجویان و افراد معمولی چقدر می باشد؟ شما هم به دنبال بررسی کردن هزینه هلند در سال جاری هستید؟

امروزه بسیاری از دانشجویان ایرانی به دنبال تحصیل در هلند هستند، چرا که از این طریق می توانند مزایای بسیار زیادی را به دست آورند. دانشجویانی که به این کشور مهاجرت می کنند، می توانند از امکانات رفاهی و تحصیلی فوق العاده ای برخوردار باشند.

در سال های اخیر نیز دانشجویان زیادی برای مهاجرت به هلند تقاضا می دهند و به دنبال اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستند. بدون شک اولین موضوعی که ذهن مهاجران را به سوی خود مشغول کرده، هزینه های زندگی در کشور هلند است.

زندگی در هلند در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار مناسب می باشد. همین امر نیز سبب شده است تا بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل خود، دانشگاه های این کشور را انتخاب کنند. از سوی دیگر رفاه عمومی و کیفیت زندگی در این کشور از سطح خوبی برخوردار است. شما هم قبل از مهاجرت تان، اطلاعاتی را در خصوص هزینه مسکن در هلند به دست آورید.

توصیه می شود که در سایر قسمت های مقاله نیز با ما همراه بوده و مطالب مفیدی را در خصوص هزینه زندگی در هلند به دست آورید.

 

زندگی در هلند

 

 

هزینه های اجاره خانه توسط دانشجویان در کشور هلند

 

هزینه زندگی در هلند همانطور که ملاحظه نمودید یکی از مهمترین آیتم هایی می باشد که ذهن مهاجران را به سوی خود مشغول نموده است. تامین مسکن از ضروری ترین نیازهای مربوط به مهاجران می باشد.

از سوی دیگر دانشجویانی که بخواهند خانه ای را در این کشور اجاره کنند، بایستی ماهیانه حدود 450 یورو هزینه کنند که در این صورت دولت 200 یورو به دانشجویان کمک خواهد کرد. همچنین دانشجویانی که به همراه خانواده ی خود اقدام به اجاره خانه می کنند، می توانند از دولت حدود 250 یورو کمک بگیرند.

البته به شرطی که اجاره ی خانه آنها زیر 750 یورو در ماه باشد. برخی از دانشجویان نیز به دنبال اجاره آپارتمان مستقل برای خود هستند که در این صورت هزینه های بالایی را پرداخت می کنند. برای اجاره یک دستگاه آپارتمان تک خوابه و خوب در آمستردام هلند بایستی مبلغی در حدود 1200 یورو را در نظر بگیرند.

تقریبا تمام دانشگاه های این کشور سعی دارند تا برای دانشجویان خود کمپس ارائه دهند. اجاره کمپس ها معمولا شش ماه تا یکسال می باشد و به دانشجویان بین المللی اجاره داده می شوند.

همچنین هزینه ی اجاره کمپس ها نیز در حدود 300 تا 500 یورو در ماه می باشد. دانشجویان می توانند تا شروع شدن ترم بعدی در این مکان ها اقامت کنند. به عبارتی کمپس ها برای دانشجویان سال اولی ارائه می گردد.

 

سایر هزینه زندگی در هلند

 

هزینه زندگی در هلند با توجه به شهری که در آن زندگی می کنید، متفاوت می باشد. معمولا شهر آمستردام بالاترین هزینه های زندگی را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که مردم محلی این شهر نیز در بسیاری از اوقات به شهرهای اطراف نقل مکان می کنند تا در هزینه های زندگی خود صرفه جویی نمایند.

هزینه زندگی در هلند برای دانشجویان بدین صورت می باشد: هزینه های آب، برق، گاز و اینترنت حدود 150 یورو  در ماه، متوسط هزینه ی اقامت در خوابگاه در حدود 400 یا 500 یورو در ماه، هزینه های زندگی یک نفر در ماه نیز بالایی 200 و 250  یورو می باشد.

 

هزینه های اجاره خانه در هلند

 

بالاترین هزینه زندگی در هلند مربوط به هزینه های اجاره یا خرید خانه در این کشور می باشد. توجه نمایید که خرید خانه در این کشور شرایط خاص خود را دارد. به طوری که افراد در حین خرید خانه حدود 10 درصد از مبلغ کل آن را پرداخت کرده و مابقی پول را در طی اقساط سی یا 35 ساله پرداخت می نمایند. بنابراین داشتن خانه در این کشور جزو دارایی ها و سرمایه ی افراد محسوب نمی شود.

آپارتمان های موجود در این کشور معمولا سوشیال هستند به طوری که این آپارتمان ها از سوی دولت با کمترین هزینه ها ساخته شده اند. بنابراین مستاجران برای اجاره  آنها می توانند هزینه های کمتری را پرداخت کنند.

افرادی که درآمد پایینی را دارند از دولت درخواست می کنند تا در یکی از آپارتمان های یاد شده اقامت نمایند. برای این منظور نیز بایستی مدت قابل توجهی را صبر کنند.

ممکن است برای اجاره چنین آپارتمان هایی بین دو هفته تا دو سال در صف انتظار باشید. دانشجویان نیز می توانند در آپارتمان های سوشیال اقامت نموده و ماهیانه از دولت کمک دریافت کنند.

همچنین در صورتی که بخواهید به یک شهر دیگر هلند اسباب کشی نمایید، می توانید آگهی داده و آپارتمان در اختیار خود را تعویض کنید. به عبارتی آپارتمان های سوشیال این کشور قابلیت تعویض را دارند. 

 

زندگی دانشجویی در هلند

 

برای اجاره کردن آپارتمان های خصوصی این کشور می توانید کمی هزینه های بالایی را پرداخت کنید. البته صاحبان آپارتمان های یاد شده نمی توانند خودسرانه قیمتی را برای اجاره دادن آپارتمان های خود ارائه دهند. چرا که قیمت و نرخ اجاره خانه در هلند توسط وزارت کشور و دولت تعیین می شود.

همچنین با توجه به میزان نرخ تورم در این کشور، سالانه بهاء مشخصی نیز بر روی اجاره ها اضافه می گردد. همچنین در سال اخیر میزان تورم در کشور هلند حدود 8 درصد بوده و دولت به دنبال تدوین قانونی است که برای سال آینده مبلغ کمتری بر روی اجاره ها اضافه شود چرا که به شکل معمول میزان تورم در این کشور حدود دو درصد است. و دولت نمی خواهد مابه التفاوت تورم سال اخیر بر دوش مستاجران بیفتد.

 شما نیز می توانید جهت بررسی هزینه زندگی در هلند، تحقیق نموده و با آگاهی بیشتری مهاجرت خود را به این کشور شکل دهید. لازم به یادآوری می باشد که هزینه های خرید و اجاره کردن خانه در پایتخت این کشور بالاتر از شهرهای دیگر است. بنابراین بسیاری از افرادی که در آمستردام کار می کنند، ترجیح می دهند که در شهرهای اطراف این شهر خانه بگیرند. البته فاصله ی شهرهای این کشور با هم بسیار کم می باشد بنابراین رفت و آمد مردم به آمستردام کار چندان سختی نخواهد بود.

 

تحصیل در هلند با شرکت مهاجرتی بیاندیونیورسال

 

مشاوران ما تجربه ی بالایی را در زمینه تحصیل در هلند دارند و می توانند برای شما نیز برای اسکالرشیپ نیز اقدام کنند و راهنمایی ها لازم را برای دانشجویان ارائه دهند. بنابراین شما نیز می توانید جهت اخذ مشاوره ی لازم برای ادامه تحصیل در هلند با ما در ارتباط باشید. جهت اخذ مشاوره رایگان می توانید بر روی لینک ذیل کلیک نمایید.

فرم مشاوره مهاجرتی بیاند یونیورسال

فرم مشاوره تخصصی مهاجرت

برای گرفتن مشاوره رایگان تنها کافیست اسم و شماره واتساپ خود را وارد کنید
همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

اخرین مقالات


دانشگاه های مجارستان

دانشگاه های مجارستان


برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان نیاز به اطلاعات زیادی دارید. ما در این نوشته سعی کرده ایم این اطلاعات را به خوبی به شما منتقل کنیم.

اطلاعات بیشتر

مرز مجارستان

مرز مجارستان


مرز مجارستان با 7 کشور اسلواکی، اتریش، اسلوونی، صربستان، رومانی، اوکراین و کروواسی مشترک است.

اطلاعات بیشتر

تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان


تحصیل پزشکی در مجارستان یکی از راه های مناسب برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در یک کشور اروپایی با هزینه های کم را دارند.

اطلاعات بیشتر

کار کانادا

کار کانادا


همه چیز در مورد کار کانادا را در این مطلب توضیح می دهیم تا شما با آگاهی بیشتری برای اقامت کانادا اقدام کنید.

اطلاعات بیشتر

LMIA چیست؟ (شرایط و پیدا کردن کار در کانادا)

LMIA چیست؟ (شرایط و پیدا کردن کار در کانادا)


LMIA به معنی ارزیابی اثرگذاری بر بازار کانادا است. کارفرمایان که این مجوز را دریافت میکنند میتوانند نیروی کار خارجی را استخدام کنند.

اطلاعات بیشتر