درخواست فرم مشاوره
خرید ملک در مجارستان

خرید ملک در مجارستان

یکی از راحت ترین راه های اخذ اقامت کشورهای حوزه شینگن سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. خرید ملک در مجارستان به عنوان یک راه مطمئن و کم ریسک و با هزینه معقول برای دریافت ویزای شینگن شناخته می شود؛ چراکه مجارستان عضو اتحادیه اروپاست و شرایط زندگی مناسبی را برای افراد فراهم می آورد.

به این ترتیب که افرادی که قصد دریافت اقامت مجارستان را دارند می توانند با خرید ملکی با ارزش حداقل 155000 یورو اقامت پنج ساله این کشور را دریافت کنند که قابل تمدید است.

بنابراین می توان گفت خرید ملک در مجارستان گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد سرمایه گذاری در اروپا را دارند. در ادامه این مطلب به بررسی شرایط مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک می پردازیم.

 

شرایط خرید ملک در مجارستان

 

با اینکه خرید ملک روشی آسان برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت مجارستان است، اما باید شرایط ویژه ای را رعایت کرد. از جمله شرایط خرید ملک در مجارستان و اخذ اقامت این کشور این است که طبق قوانین کشور سرمایه‌ گذاران خارجی نمی ‌توانند زمین ‌های کشاورزی و مستغلات آن‌ ها را خریداری کنند.

آن‌ها فقط می‌توانند نسبت به خرید ملک مسکونی یا تجاری در مجارستان اقدام کنند. به این ترتیب خرید زمین یا مغازه نمی تواند منجر به اخذ اقامت مجارستان شود.

متراژ خانه خریداری شده نیز باید به اندازه‌ ای باشد که متقاضی اصلی به همراه خانواده بتوانند در آن زندگی کنند. به ازای هر نفر (حدود 13 متر)

 

شرایط خرید خانه در مجارستان

 

مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک

 

همانطور که پیش از این هم گفتیم خرید ملک در مجارستان یکی از بهترین و سریع‌ ترین راه ‌های اخذ اقامت در اروپا است. به طور کلی برای خرید ملک در مجارستان به کسب مجوز از سوی شهرداری محلی نیاز است که این پروسه حدود ۲ الی ۳ ماه زمان نمی برد.

علاوه بر این اگر قصد خرید ملک در بوداپست را داشته باشید باید بدانید که خرید ملک در این شهر مستلزم اخذ تأیید و تصویب دفتر اداری (AOB) است. پیشنهاد ما این است که برای مدیریت فرآیند خرید ملک در مجارستان ازیک وکیل متخصص مشاوره بگیرید.

بعد از انتخاب ملک و توافق بین خریدار و فروشنده فرایند تأیید اعتبارات محلی شروع می شود. به این ترتیب باید قراردادی بین خریدار، فروشنده، وکیل، نماینده اداره املاک و مستغلات تنظیم و به امضای طرفین برسد.

توافق ‌نامه باید ظرف مدت ۳۰ روز به اداره ثبت احوال مجارستان ارسال شود. بعد از اینکه قیمت ملک به طور کامل توسط خریدار پرداخت شد ثبت نهایی مالکیت انجام می شود. کل این پروسه حدود ۶ ماه زمان می برد.

بعد از طی این مراحل شما می توانید اقامت موقت مجارستان را دریافت کنید. اقامت موقت در ابتدا به صورت 3 ساله خواهد بود و قابلیت تمدید برای دو سال دیگر هم دارد. معمولا بعد از ۵ سال اقامت قانونی در مجارستان می توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید و بعد از ۸ سال اقامت قانونی نیز می توان برای دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام کرد.

لازم است بدانید که پاسپورت مجارستان امکان سفر به ۹۱ کشور دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا را برای شما فراهم می آورد و علاوه بر این به محض ورود به ۳۵ کشور برای شما ویزا صادر خواهد شد.

 

مزایای خرید ملک در مجارستان

 

سرمایه گذاری در مجارستان از طریق خرید ملک مزایای زیادی دارد که از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نرخ بالای رشد اقتصادی در کشور مجارستان طی سال های اخیر
  2. حمایت دولت مجارستان از سرمایه گذاران خارجی
  3.  امکان سفر به تمامی کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و حوزه شینگن بدون نیاز به دریافت ویزا
  4. امکان صدرو ویزا به محض ورود به 35 کشور دنیا
  5. زندگی در یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا
  6. امکان دریافت اقامت دائم مجارستان در کوتاه ترین زمان ممکن‌ و همچنین امکان دریافت اقامت برای همسر و فرزندان 
  7. امکان اجاره دادن خانه خریداری شده از طریق Booking و airbnb
  8. هزینه ‌های پایین زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  9. استانداردهای بالای زندگی در مجارستان

 

حداقل سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک

 

حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید خانه در مجارستان بسته به نوع ملکی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. نوع آپارتمان، نوساز بودن آن، سن بنا، آپارتمان یا خانه مسکونی و... هر کدام بر قیمت خانه در مجارستان تاثیر دارند.

بنابراین برای تعیین حداقل سرمایه لازم باید ابتدا نوع ملک و سپس قیمت خرید ملک در مجارستان را مشخص کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک

 

قیمت ملک در مجارستان

 

قبل از مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک لازم است که هزینه اجاره و خرید خانه در مجارستان در شهرهای مختلف را بررسی کرد.

طبیعی است که قیمت ملک و هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک بیشتر است. به طور کلی می توان گفت درصد رشد قیمت ملک در برخی از شهرها بالاتر است و این به این معنی است که شما می توانید سرمایه گذاری خود را با کسب سود بیشتر همراه کنید.

علاوه بر این بعضی شهرهای مجارستان به علت توریستی بودن و یا وجود دانشگاه از تقاضای بالاتری نسبت به سایر شهرهای این کشور برای اجاره ملک برخوردار هستند به همین دلیل قیمت خرید و اجاره خانه در این شهرها بالاتر خواهد بود.

به طور مثال هزینه اجاره و خرید ملک در شهر بوداپست به نسبت سایر شهرهای دیگر این کشور بالاتر است. در جدول زیر هزینه اجاره و خرید آپارتمان در تعدادی از بهترین شهرهای مجارستان ارائه شده است.

این جدول شامل هزینه اجاره آپارتمان های ۱ خوابه و ۳ خوابه در مرکز و حومه شهر و همچنین هزینه خرید ملک در مرکز و حومه شهر بر اساس متر مربع در۴ شهر مهم مجارستان می باشد.

 

نوع ملک

نام شهر

Budapest

Pecs

Eger

Szeged

اجاره آپارتمان ۱ خوابه مرکز شهر

650$

550$

430$

500$

اجاره آپارتمان ۱ خوابه حومه شهر

650$

450$

360$

400$

اجاره آپارتمان ۳ خوابه مرکز شهر

1200$

850$

650$

$650

اجاره آپارتمان ۳ خوابه حومه شهر

850$

520$

560$

550$

خرید هر متر مربع در مرکز شهر

3,550$

1,400$

1,300$

1,650$

خرید هر متر مربع در حومه شهر

2,350$

1,100$

950$

1,300$

 

هزینه های دریافت اقامت مجارستان از طریق خرید ملک

 

مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک در مجارستان علاوه بر هزینه خرید ملک هزینه های جانبی دیگری را هم در بر می گیرد که بیشتر آن ها پس از انعقاد قرارداد پرداخت می شوند. در ادامه به سایر هزینه های خرید ملک در مجارستان می پردازیم:

مالیات بر خرید املاک و مستغلات: به طور کلی 10% از مبلغ ملک و 25% از مبلغ زمین های کشاورزی مالیات پرداخت می شود.

حق الزحمه وکیل: معمولا به میزان 1.2% از قیمت ملک می باشد.

عوارض: این هزینه توسط دولت بسته به سن و قیمت ملک تعیین می شود.

حق تمبر: که 4% از قیمت ملک را دارد.

درخواست مجوز برای خرید ملک: شهروندان غیر اتحادیه اروپا نیاز به اخذ مجوز از مقام دولتی دارند. هزینه اخذ مجوز 50.000 فورینت برابر با 170 یورو است.

نقشه برداری: داشتن نقشه برداری از ملک ضروری نیست، ساختمان ها به طور کلی از نظر ساختاری مناسب هستند، اما داشتن نقشه از پیش نیازهای مقامات دولتی است. در صورت نیاز هزینه نظر سنجی بین 100 تا 200 یورو است.

بیمه: داشتن بیمه برای ملک توصیه می شود خصوصا در صورتی که ملک مدتی بدون ساکن باشد.

هزینه اپلیکیشن فی متقاضی اصلی، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال: ۶۰,۰۰۰ یورو

هزینه اپلیکیشن فی هر فرزند وابسته بالای ۱۸ سال: ۱۰,۰۰۰ یورو

تمکن مالی برای متقاضی اصلی: ۲۷,۰۰۰ یورو

تمکن مالی برای افراد تحت تکفل متقاضی اصلی: ۱۶,۰۰۰ یورو

 

مدارک لازم برای خرید ملک در مجارستان

 

برای خرید ملک در مجارستان و دریافت اقامت این کشور باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  1. کپی از پاسپورت متقاضی و همراهان او
  2. عکس پاسپورتی از متقاضی و همراهان او
  3. مدرک ازدواج و تولد برای اثبات رابطه بین متقاضیان
  4. پر کردن فرم درخواست
  5. اثبات درآمد و تمکن مالی
  6. گردش مالی 6 ماه اخیر بانک برای 30 روز قبل از ثبت درخواست
  7. اثبات تامین هزینه زندگی به 20 هزار یورو به ازاء هر یک از اعضای خانواده

 

برای اطلاعات کامل میتوانید مقاله مدارک مهاجرت را مشاهده کنید

 

راه های خرید خانه در مجارستان

 

راه های خرید ملک در مجارستان

 

روش ‌های مختلفی برای خرید ملک در مجارستان وجود دارد که در ادامه برخی از این روش ها را بررسی خواهیم کرد. ساده ترین روش خرید مستقیم است که در آن خریدار و فروشنده به طور مستقیم در مورد شرایط از جمله قیمت خرید مذاکره می کنند و پس از حصول توافق، قرارداد خرید امضا می شود.

بعد از انجام معامله و طی کردن کلیه الزامات قانونی و ثبت، مالکیت ملک به خریدار منتقل می شود.

یک روش دیگر خرید از طریق مشاوران املاک است. مشاورین املاک می توانند کمک بسیاری به شما بکنند. از جمله این که اطلاعات زیادی در مورد بازار محلی ارائه دهند، بازدیدهای ملک را ترتیب دهند و در مذاکره در مورد قیمت و شرایط با فروشنده کمک کنند.

 

جمع بندی

 

با توجه به مطالبی که گفته شد، سرمایه‌ گذاران تنها با خرید یک خانه ۱۵۵,۰۰۰ یورویی می ‌توانند اقامت موقت مجارستان را به‌دست آورند که قابل تمدید است.

اخذ اقامت مجارستان از طریق خرید ملک آسان ترین راه برای مهاجرت به این کشور است که پروسه کوتاهی دارد و زمانبر نیست. با این حال کسانی که قصد دارند از این طریق اقدام کنند بایا با افراد متخصص مشورت کرده و از روشی مطمئن اقدام کنند. شما می توانید با کمک مشاورین مجموعه بیاند یونیورسال برای اخذ اقامت مجارستان از طریق خرید ملک اقدام کنید.

 

فرم مشاوره مهاجرتی بیاند یونیورسال

فرم مشاوره تخصصی مهاجرت

برای گرفتن مشاوره رایگان تنها کافیست اسم و شماره واتساپ خود را وارد کنید
همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

اخرین مقالات


دانشگاه های مجارستان

دانشگاه های مجارستان


برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان نیاز به اطلاعات زیادی دارید. ما در این نوشته سعی کرده ایم این اطلاعات را به خوبی به شما منتقل کنیم.

اطلاعات بیشتر

مرز مجارستان

مرز مجارستان


مرز مجارستان با 7 کشور اسلواکی، اتریش، اسلوونی، صربستان، رومانی، اوکراین و کروواسی مشترک است.

اطلاعات بیشتر

تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان


تحصیل پزشکی در مجارستان یکی از راه های مناسب برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در یک کشور اروپایی با هزینه های کم را دارند.

اطلاعات بیشتر

کار کانادا

کار کانادا


همه چیز در مورد کار کانادا را در این مطلب توضیح می دهیم تا شما با آگاهی بیشتری برای اقامت کانادا اقدام کنید.

اطلاعات بیشتر

LMIA چیست؟ (شرایط و پیدا کردن کار در کانادا)

LMIA چیست؟ (شرایط و پیدا کردن کار در کانادا)


LMIA به معنی ارزیابی اثرگذاری بر بازار کانادا است. کارفرمایان که این مجوز را دریافت میکنند میتوانند نیروی کار خارجی را استخدام کنند.

اطلاعات بیشتر